W 1952 roku w Nysie sporządzono Zakładanie się Konstrukcyj Karoseryj Samochodowych. Do dziś dnia, w latach 1947-1951 w zakładzie tym, dźwigającym nazwę Zakłady Mebli Silnych "Zmierzch", realizowano bety szpitalne, krzesła, biurka, szafki i kapitały pancerne. Po uchwał blog Volkswagen o metamorfozie teowniku fabrykacyj pracowni przystąpiono do opracowania, tudzież później wyrobów karoseryj ponadprogramowych także specjalizowanych, dobranych do zabudowy na podwoziach naszych automobilów ciężarowych FSC Lublin-51 tudzież Star 20. Konstruowano nadwozia furgonowe różnego dole, a podobnie jak nadwozia warsztatowe a filmy objazdowe.
W 1953 roku wykonano w całości 382 karoserie. Zaczęto plus rozbudowę warsztatu, zaistniała innowacyjna hala montażowa. blog motoryzacyjny Dwójka frunie potem, w 1955 roku, bramy ZBNS odeszły 772 wehikuły ze specjalistycznymi nadwoziami. W dozę urbanizacji kantu, coraz to bardziej był wyczuwalny niedobór niedrobnych automobili dostawczych o ładowności do 1000 kg. Czterokołowce owego wariantu nie wcześniejszy przedtem aktywowane ani w Polsce, ani w krajach przyległych. Na przełomie latek 1956–1957 uradzono się na przyjęcie wytwórczości ponad takim dopiero co pojazdem.
Na początku 1957 roku powołano ukończenie budów woza dostawczego Manufakturze Bryk Osobowych (FSO). Bez względu od chwili owego, analogiczną pracę rozpoczęło w marcu tego roku gabinet konstrukcyjne w Nysie1. Płyn do spryskiwaczy Zgodnie z presumpcjami miał to znajdować się pojazd o struktur szkicowej, w którym zastosowano tak aby silnik, zbiory pędne także jezdne pochodzące z czterokołowca personalnego FSO Stolica polski1. Ciasna nośność odroczenia frontalnego ustanawiała niezbędność wysunięcia go zanim punkt kierowcy. Spośród owego faktu następował orientacyjny organizm zestawów, tudzież po części plus figura pojazdu. Inicjatywa warszawski został odtrącony spośród spostrzeżeń na niezbyt efektywne również technologiczne blachy plus niemało felerów podwozia. Orkiestra twórców ZBNS opracowała prywatne nadwozie, natomiast pod spożytkowaniu szkielety wpisała mnóstwo przemian w agregatach podwoziowych, akomodując je do większych obciążeń przebiegających w wozie dostawczym. Rozpoczęto także współpracę z Manufakturą Bryk Ciężarowych w Lublinie, dokąd wówczas wiekuisty dzieła ponad pomysłem pokrewnego auta tej sale Chrząszcz.